The Food(d)iary | Week 7 + 8

En alweer zijn er twee weken voorbij! Gelukkig komt nu (volgens mij) het voorjaar een beeetje in zicht. Afgelopen week in ieder geval wel en dat is altijd fijn! Ook had ik afgelopen week vakantie dus heb heerlijk thuis m’n ding kunnen doen. En daar hoort natuurlijk ook lekker eten bij haha. Dat bestaat voor een deel uit lekker ’s avonds koken, dat hebben jullie gister kunnen zien in mijn Dinner Diary, maar natuurlijk ook net iets meer jezelf verwennen. Zijn jullie benieuwd naar mijn food foto’s van afgelopen twee weken?

2015-02-10 16.38.35
Ik spotte deze hele leuke bakjes bij de Jumbo. Het zijn muesli versierders zoals ze dat noemen. Bakjes met een mengsel van noten, gedroogd fruit en andere dingen, die je als topping kunt gebruiken op je muesli. Ze hebben echt wel een stuk of 10 soorten volgens mij maar ik nam deze twee mee.

2015-02-10 16.38.56
En ik deed ze niet als topping gebruiken maar in maakte er mijn eigen muesli mix mee. Dat heb ik al eens eerder gedaan, maar je kan er zoveel kanten mee op. Ik had er naast de twee bakjes nog pompoenpitten aan toegevoegd. Ziet het er niet lekker uit?!

2015-02-10 10.32.47
De volgende dag moest ik dit natuurlijk gelijk proeven. Het is echt heeerlijk! Zo handig die kleine bakjes want daardoor hoefde ik geen hele zak noten te kopen. En bijkomend voordeel: de bakjes waren maar 0.99 euro! Ik denk dat ik misschien wel een nieuw favoriet ontbijtje heb?!

2015-02-11 13.35.06
Thuis lunchen, vind ik altijd zo fijn! Lekker een broodje klaarmaken en de tijd nemen in plaats van in de les of tussen de lessen door eten. Ik at een speltbol met kaas, een mini roggebroodje met boter en zeezout en nog wat plakjes wortel met hummus en pompoenpitten.

2015-02-11 14.59.07
Af en toe moet je ook eens thuis ontvluchten en wat ontspanning zoeken. Dat deed ik en ik ging even naar de Action. Daar spotte ik dit! Hoe leuk/lekker?! Nooit gedacht dat ik deze versies bij de Action zou vinden, terwijl je je er bij de Jamin er blauw voor betaald. De pindakaas versie had ik al een keer gekocht, bij de Jamin dus, maar was niet voor herhaling vatbaar. Dus deze liet ik dan ook liggen.

2015-02-11 15.14.52
En ik wipte ook nog even langs de Xenos. Daar spotte ik dit. Nooit gezien en ergens ook wel een beetje raar. Geen idee hoe deze combi zou smaken. Maar ergens ben ik toch wel nieuwsgierig haha. Iemand dit weleens geprobeerd?

2015-02-11 15.43.38
En de buit! Als je niet zo lekker in je vel zit mag je jezelf weleens verwennen, toch? Ik kocht de griotten voor mijn oma, want die hebben ze in de normale supermarkt niet meer, maar bij de action zag ik ze ineens. Ze was er super blij mee ;) Ook eet ik ’s avond graag een chocolaatje en mijn doos met mini merci was op, dus toen ik de celebrations zag vond ik dat wel een lekkere opvolger. Lekker klein! En de bowlers, die zag ik ook ineens bij de Action. Was een hele tijd geleden een verslaving van me, dus die kon ik ook niet laten liggen.

2015-02-12 11.18.17
Ontbijtje! Kwark, banaan en rozijnen. En honing natuurlijk. Heerlijk!

2015-02-13 13.47.21
VAKANTIEEEEE! En om het te vieren kocht ik bij de AH to go deze twee reepjes. Ik had werkelijk nog nooit deze chocola op en ik vond het weleens tijd worden ;) Maar, ik had er eigenlijk meer van verwacht moet ik zeggen. Lekkere chocola maar niet súper bijzonder.

2015-02-13 13.47.29
De chocola bewaarde ik natuurlijk voor thuis want eerst ging ik op mijn gemakte lunchen. Ik kocht een kopje thee en at mn broodje. Heerlijk met het vooruitzicht dat je een week vrij bent!

2015-02-13 18.37.00
’s Avonds ging ik gelijk aan de slag met het avondeten bereiden. Ik maakte gevulde kipfilets met pesto en mozzarella. Hmmm!

2015-02-14 13.54.22
Jaja, weer een lekkere salade! Ik heb het deze vakantie eigenlijk niet veel gegeten. De saus ziet er waarschijnlijk een beetje onsmakelijk uit maar het is peppadew dressing met yoghurt. Iets frisser maar nog steeds wel de pit.

2015-02-14 14.16.44
Hoe gezond een salade ook kan zijn, zo heb ik daarna altijd zin in pindakaas. Logisch he? Niet echt haha. Maar ik geef er lekker aan toe!

2015-02-15 14.19.59
Oke typisch een Susanne lunch. Oberlander met korstjes eraf, want die moeten natuurlijk apart opgegeten worden. Dan een helft met geitenkaas en een helft met boter en zeezout. En erbij had ik peppadews gevuld met hüttenkäse, rucola, pesto en rauwe ham. Goddelijk was dat!

2015-02-16 14.36.59
Ook weer een lunch: een speltbroodje met hüttenkäse, kipfilet, peppadews en sla. Ziet het er niet heerlijk uit?! ;)

2015-02-16 17.58.27
Ik maakte ook iets wat ik al heel lang wilde maken: vissticks. Ze waren echt heeeeel goed gelukt dus ik was heel blij haha.

2015-02-16 17.58.39
Erbij maakte ik een veredelde remouladesaus. Dat was het natuurlijk niet echt maar ik mikte er gewoon vanalles in haha. Gelukkig was het ook erg lekker ;)

2015-02-22 14.27.08
En de peppadews van afgelopen week waren zo lekker dat ik ze nog eens besloot te maken. Ik kom er nu pas achter dat ik de rauwe ham was vergeten. En ik telkens denken: ik mis wat, maar wat dan?!

2 gedachtes over “The Food(d)iary | Week 7 + 8

  1. Ik word altijd blij van je eetdagboeken! Altijd veel lekkere dingen. :) Oeh, die Kitkat Chunky met kokos lijkt me lekker, maar ik vind die ‘speciale smaakjes’ eigenlijk toch altijd tegenvallen… Ik wil ze wel altijd uitproberen, haha.

Geef een reactie

