Recept Gezonde HEMA ijskoffie

2014-05-20 16.00.38
Ik weet dat het (nog!) niet echt het weer is voor ijskoffie, maar ik denk zo: als je koude smoothies kan drinken dan toch ook wel een ijskoffie? Tenminste, ik heb geen problemen met erwtensoep in de zomer of salades en ijskoffie in de winter. Ik kwam deze verdwaalde foto tegen, geen idee waarom ik niet eerder het recept hiervoor heb geschreven. Deze ijskoffie heb ik in de zomer ontdekt en sindsdien ben ik hooked. Heerlijk! Ik denk dat iedereen wel de ijskoffie van de HEMA kent. Ken je dat je stiekem zit te kijken hoe ze het maken? Of dat je heb gegoogled naar het recept? Ik ben quilty! Maar volgens mij heb ik een heerlijke en gezonde look-a-like gemaakt die er niet voor onder doet!

Benodigdheden voor 1 groot glas
8/9 ijsklontjes
150 ml (magere) melk
1 eetlepel honing/agavesiroop/(palm)suiker of een andere zoetstof
1 stick (of een theelepel) oploskoffie + 1 tl cacaopoeder
Of
1 kopje espresso + 1 tl cacaopoeder
Of
1 zakje oplos cappuccinopoeder
Blender of staafmixer

Bereidingswijze:

• Doe alle ingrediënten in de blender of in een maatbeker als je het met de staafmixer maakt. Als je instant koffiepoeder gebruikt, deze hoef je niet eerst te ‘bereiden’. Mix net zo lang totdat het de ijsklontjes helemaal fijn zijn en doe het in een groot glas. Heerlijk fris!

2 gedachtes over “Recept Gezonde HEMA ijskoffie

Geef een reactie

