Recept: Hartige muffins mozzarella pesto

2014-08-01 16.50.28
Maandag konden jullie al het heerlijk recept voor hartige hawaii muffins bewonderen. Echt proberen hoor! Ze zijn goddelijk ;) Vandaag natuurlijk weer een nieuw recept en wat voor variant dit keer? Mozzarella pesto! Een variant die wat mij betreft niet kon ontbreken. Hoewel ik hawaii heel erg lekker vind, zal mozzarella pesto het altijd winnen. Of het nou een pizza of tosti is, 9 van de 10 keer kies ik voor mozzarella pesto. De combinatie vind ik gewoon heerlijk! Het zachte en licht frisse smaak van de mozzarella tegen de sterke pesto, hmmm! Ik krijg erg gelijk weer zin in. Natuurlijk kan deze combinatie ook in de hartige muffins verwerkt voren, en dat smaakte net zo goed! Ik heb voor wat extra smaak nog een rood uitje toegevoegd, dit heeft een licht zoetje wat ik zelf erg lekker vind. Je kunt ook eventueel rucola toevoegen, dit had ik jammer genoeg niet meer in huis, maar geeft nog wel wat extra pit en smaak aan de muffins.

2014-08-01 16.47.53


Benodigdheden voor 6 muffins

150 gr bloem
1 tl bakpoeder
150 gr yoghurt of karnemelk
40 gram gesmolten boter of olie
1 ei
75 gram mozzarella, in kleine stukjes
60 gram gesnipperde rode ui
+/- 9 zongedroogde tomaten (uit pot), in reepjes
8 tl pesto

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 160ᵒC. Doe de bloem, bakpoeder, yoghurt, boter en ei in een kom en meng dit goed. Doe de mozzarella, ui en zongedroogde tomaten erbij en meng dit er kort doorheen.
•Vet een muffinvorm in en verdeel een eetlepel beslag over 6/8 muffins. Doe daarop een tl pesto en doe weer een eetlepel beslag erop. Bak de muffins in ongeveer 25 minuten gaar en laat ze 10 minuten afkoelen in de vorm, en daarna op het rooster.

Een gedachte over “Recept: Hartige muffins mozzarella pesto

Plaats een reactie