Recept: Hartige 3 kazen muffins

2014-08-01 16.45.16
Het laatste nieuwe hartige muffin recept van deze week! En ook een hele lekkere voor de kaasliefhebbers onder ons. Namelijk een 3 kazen muffin! Sorry als je niet zo van kaas houdt, maar ik zou ze toch écht een kans geven. Als je mij vroeger zou zeggen dat ik dol op kaas zou worden, met name oude kaas, zou ik je een grapjas hebben gevonden. Ik? Kaas? Nee hoor! Alleen hele jonge kaas maar het liefste had ik toch een plakje vlees op mijn boterham. In de loop der jaren is dit ongeveer 360 graden omgedraaid. I love cheese! Met name hele oude kaas. Maar eigenlijk allerlei soorten kaas. En ik ben niet de enige kaaskop in het gezin. Vandaar dat deze hartige muffin met 3 kazen niet heel moeilijk te bedenken was. Als je zorgt voor een beetje chunky stukken kaas is het nog lekkerder.

2014-08-01 16.42.34


Benodigdheden voor 6 muffins

150 gr bloem
1 tl bakpoeder
150 gr yoghurt of karnemelk
40 gram gesmolten boter of olie
1 ei
45 gram geraspte kaas (naar keuze)
45 gram cheddar (smeltkaas of geraspt)
45 gram Parmezaanse kaas

Bereidingswijze:
•Verwarm de oven voor op 160ᵒC. Doe de bloem, bakpoeder, yoghurt, boter en ei in een kom en meng dit goed. Doe de 3 kazen erbij en meng nog een keer.
•Vet een muffinvorm in en verdeel het beslag over 6 muffins. Maak eventueel af met nog wat extra geraspte kaas bovenop. Bak de muffins in ongeveer 25 minuten gaar en laat ze 10 minuten afkoelen in de vorm, en daarna op het rooster.

Geef een reactie

