Dinner Diary week 10

Zondag
2015-03-01 19.11.35
Zondag was echt een fiasco. Klaar voor het verhaal?

Ik had nog een ‘schotel’ liggen in de diepvries, het laatste restje. En ik noem het ‘schotel’ omdat de verpakking dat namelijk zegt, maar het houdt in gewoon iets van aardappel en verschillende groentes ineen. Erbij leek het me ineens (whyyyy?!) lekker om kerriesaus erbij te maken maar omdat het zo’n klein beetje was, voor mijn eentje, vond ik het zo’n gedoe om het in een apart steelpannetje klaar te maken dat ik dacht: ik gooi het er wel gelijk bij want dan kan het ook opwarmen, toch? Nee, het werd één mega klont. Ik had denk ik iets te veel van dat poeder gedaan en te weinig water. Maar ik had niet iets anders om te eten en het was al laat en ik had trek en….nou gewoon zonde om weg te gooien. Uiteindelijk heb ik het in een vergietje gedaan en afgespoeld onder de kraan zodat al het kerrieprut eraf was. Klinkt trouwens heel vies, maar het deed uiteindelijk niets af aan de smaak. Integendeel: ik proefde zelf nog best wat kerrie. En ik maakte gewoon af met een beetje kookroom en kaas (kaassaus). Erg genoten heb ik er niet meer van, jammer…

Maandag
2015-03-02 18.40.53
Dit ziet er misschien niet zo lekker uit maar dat was het wel! Het waren ook echt allemaal restjes: wokgroenten, krieltjes, kaas en ei. Ik had namelijk de krieltjes en de groenten gebakken en daarover het geklutste eitje gedaan.

Dinsdag
2015-03-03 18.41.58
Dinsdag was mijn uitprobeerdag haha. Ik had stoomgroenten van iglo gekocht én gegrilde groenten van iglo uit de diepvries. Ik was zo nieuwsgierig dat ik ze allebei probeerde haha. En allebei hebben ze mn verwachtingen overtroffen! Zeker de stoomgroenten die al goed op smaak was. Erbij had ik pangasiusstukjes in rauwe ham. Heerlijk maaltje!

Woensdag
2015-03-04 18.45.15
Een tijdje geleden toen ik met vriendinnen at hadden we een heerlijke salade gemaakt van rucola, komkommer, zongedroogde tomaatjes en mozzarella. Die heb ik natuurlijk goed onthouden om een keer te maken! Ik vond het moeilijk te verzinnen wat ik er nou bij moest eten maar ineens had ik zin in bonen. Het leek me opzich helemaal geen verkeerde combinatie dus ik maakte als bijgerecht kidneybonen met een beetje tomatensaus en rauwe ham. Ik vond dat (en de salade) echt suuuuuper lekker dus dit is zeker voor herhaling vatbaar!

Donderdag
2015-03-05 18.43.20
Ik had nog mozzarella bolletjes over en omdat je die volgens mij niet zo heel lang kan bewaren besloot ik ze te verwerken in een simpele pasta. Ik had een uitje met tomatenpuree en wat bouillon als saus en nog extra cherrytomaten en mozzarella. Ik had trouwens dure tomaatjes gekocht omdat ik hoopte dat ze lekkerder zouden zijn, maar jammer genoeg was dat niet zo :( Gelukkig was het geheel wel erg smakelijk, en makkelijk ;)

Vrijdag
2015-03-06 18.29.21
Home sweet home! Mijn moeder maakte broccoli, ovenfrites en volkoren vissticks. Je leest het goed, volkoren! Van Iglo. Ik heb ze tot nu toe maar ik één supermarkt kunnen spotten dus naar mijn idee is de verkrijgbaarheid nog niet heel optimaal. Lekker? Jazeker! Maar of er nou echt meer vezels in zitten, dat betwijfel ik haha.

Zaterdag
2015-03-07 19.24.59
Zaterdag was mijn avondeten niet heel erg veel, namelijk een schaaltje tomaten met kaas uit de oven. Hoe komt dat? Laten we zeggen dat je van studeren studieontwijkend gedrag gaat vertonen en het een heeeel goed excuus is om ‘even wat te gaan eten’. Resultaat: niet meer zoveel trek in mn avondeten. Ach ja, ik denk dat studeren en meer eten voor meer onder ons met elkaar verbonden zijn :P

Plaats een reactie