Recept: Kiprolletjes met romige spinazie

2014-10-10 18.34.39

Er zijn tijden waarin ik helemaal gek ben van een bepaald ingrediënt. Dit kan een groente zijn, maar ook een kaas. Het is maar net waar m’n pet naar staat. De laatste tijd ben ik helemaal gek van spinazie. De ideeën die ik voor recepten heb zijn nu voor 50% met spinazie. En dan moet je keuzes maken, want 4 dagen in de week spinazie vind ik ook wel weer iets te veel van het goede. Een recept dat wel tot uitvoering is gekomen zijn deze overheerlijke kiprolletjes. Helemaal zelf bedacht en zelfs nog veel lekkerder dan ik had verwacht!

Waarom ik ze minder lekker had verwacht? Omdat ten eerste kiprolletjes niet echt mijn sterkste punt is. Of de vulling is zo dat ik de kip amper kan oprollen of de vulling loopt er tijdens het bakken in de oven gewoon uit. Daarbij komt dat spontaan bedachte recepten af en toe ook nog eens helemaal anders uitpakken dan dat ik in mijn hoofd had. Gelukkig was bij dit recept geen van allen van toepassing! De vulling van spinazie is heerlijk romig, de pepers maken het wat pittiger en de kaas kan wat mij betreft niet ontbreken in combinatie met spinazie. De kip is ook heerlijk mals doordat de kip in de oven gaart. Ik krijg er alweer helemaal zin in, merken jullie het? Ik zeg: probeer eens!

2014-10-10 18.34.48

Benodigdheden voor grote 2 kiprollen (voor 3-4 personen)
2 kipfilets
200 gram spinazie
3 el roomkaas
2 grote el verkruimelde fetakaas
2 el peppadew pepers
2 el paneermeel
Peper en zout
Ovenschaal

Bereidingswijze:

•Verwarm de oven voor op 200°C. Sla de kipfilets plat tot hele dunne schnitzels en strooi er wat peper en zout over. Verkruimel de feta en snij de pepers in dunne ringen.
•Verwarm in een pan wat olie en laat de spinazie slinken. Doe de spinazie in een vergiet en druk al het vocht eruit. Je moet echt nog maar een heer klein beetje spinazie over houden.
•Doe in een bakje de spinazie en de roomkaas en meng dit goed. Doe de feta en pepers erbij.
•Doe op elke kipfilets een hoopje van het spinaziemengsel en smeer dit helemaal uit. Rol de kipfilets op en zet ze vast met satéprikkers. Leg de rolletjes in een ingevette ovenschaal en strooi er de paneermeel over. Bak de rolletjes in 35 minuten gaar.

Smaakt lekker met een salade en gebakken aardappelen!

3 gedachtes over “Recept: Kiprolletjes met romige spinazie

Plaats een reactie